Strefa SPA

Sauny

O czym należy pamiętać korzystając z sauny
  • sauna to nie tylko nagrzewanie ciała ale również jego odpowiednie chłodzenie (od stóp w górę) i odpoczynek (minimum tyle ile spędziliśmy w saunie)
  • przed skorzystaniem z sauny należy umyć ciało i zdjąć biżuterię (wysoka temperatura powoduje nagrzewanie się biżuterii i może doprowadzić do poparzeń)
  • klapki zostawiamy na zewnątrz sauny
  • w saunie spędzamy tyle czasu na ile pozwala nam organizm (optymalnie od 5-15 min)
  • z sauny korzystamy będąc zupełnie nago z owinięciem ciała w suchy ręcznik (strój kąpielowy zatrzymuje pot na ciele i może spowodować podrażnienia skóry)
  • siedzimy całym ciałem na ręczniku
  • sauna to miejsce ciszy i relaksu
  • podczas saunowania należy uzupełniać płyny
  • cykl nagrzewania, chłodzenia ciała i odpoczynku powtarzamy 2-3 krotnie
  • ważne jest wykluczenie przeciwskazań i konsultacja z lekarzem swojego stanu zdrowia i predyspozycje do korzystania z sauny
Jak często korzystać z sauny? Ile razy w tygodniu?

 Sauna to swego rodzaju wysiłek dla organizmu, dlatego odradza się codzienne korzystanie z sauny. 1-2 razy w tygodniu to odpowiednia ilość. Wyjątkiem jest łaźnia parowa, która nie jest tak obciążająca, dlatego można z niej korzystać częściej niż z sauny suchej.

Ile czasu spędzać w saunie?

Ciężko określić konkretny czas. Jest to indywidualna sprawa dla każdego człowieka. Teoretycznie w książkach do fizjoterapii jest to określone na poziomie 5-15 min. Jeżeli odczuwalny jest dyskomfort należy opuścić saunę. Bezpieczeństwo przede wszystkim.

Wiadomo również, że pierwsze wejścia do sauny w danym dniu będą dłuższe od następnych. Każde kolejne wejście do sauny będzie skracało wytrzymałość na temperaturę.

Jak korzystać z sauny?

Aby rozpocząć przygodę z saunowaniem, nie potrzebujesz żadnych specjalistycznych gadżetów. W twojej torbie powinny znaleźć się jedynie: ręcznik, klapki basenowe, żel pod prysznic.

Jak zachowywać się w saunie?

Sauna to miejsce ciszy i relaksu. Nie należy prowadzić w niej rozmów. Można przyjąć pozycję leżącą, siedzącą lub półsiedzącą, pamiętając oczywiście o tym, że całe ciało spoczywa na ręczniku (higiena). Nie powinno się stać w saunie.

Jak sauna działa na włosy?

Gorące powietrze nie wpływa dobrze na włosy. Powoduje ich łamliwość i wysuszanie. Dlatego stosuje się tzw. „czapki do sauny” oraz maseczki do włosów, które pod wpływem ciepła potęgują swoje działanie.

Sauna fińska...

…. to zabieg o wieloletniej tradycji. Jego korzenie sięgają czasów antycznych. Wtedy już zaobserwowano korzyści płynące z naprzemiennego ogrzewania i oziębiania ciała. Obecne zasady stosowania sauny zostały opracowane przez pokolenia Skandynawów, a w szczególności Finów, którzy chodząc do sauny 1-2 razy w tygodniu wraz z całymi rodzinami mieli sobie zapewnić zdrowe i długie życie.

Grota Solna

Sól posiada właściwości ujemnej jonizacji powietrza co ma bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Najlepsze i właściwie jedyne zdrowotnie działające jaskinie solne powinny być wykonane z soli pochodzącej z Morza Martwego. Ta sól bowiem zawiera największe stężenia minerałów.